AUTOBEDEKER®

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

KIA Rio 1.4 ( test auto.sk )

Od slovenského predajného zastúpenia spoločnosti Kia Motors sme dostali na otestovanie víťaza ankety Autobest 2006 – model Rio. Aj keď reklamná kampaň bola vedená v duchu vône naftového 1,5-litra, my sme mali možnosť zistiť, či aj s benzínovou jednotkou ubzikne Rio svojej triede.

Exteriér: Vonkajšie rozmery modelu Rio hatchback , ako aj údaje o podvozku potvrdzujú subjektívny dojem, že karoséria je o pár cm väčšia ako u Fabie. Kia sa vydala do Európy sviežim dizajnom exteriéru, ktorý nekopíruje súčasný trend Francúzov (Clio, 207) či japonského Swiftu. Predné aj zadné svetlá zasahujú do bočnej línie len v rámci triezveho rozumu. Tmavo modrá metalíza skutočne Riu svedčí a podčiarkuje komplexné riešenie dizajnu. Línia zadných dverí v ich zadnej časti plynulo prechádza cez C stĺpik a stáva sa z nej hrana zadného svetla. Zlomy na prednej kapote sa preťahujú až do masky medzi svetlami, ktorej dodávajú dojem mohutnosti, rovnako ako hrubšia plastová lišta na bočných dverách. Spodná hrana dverí batožinového priestoru sa oblúkom tiahne až do čierneho plastu zadného nárazníku. Najlepšie to všetko zachytávajú fotografie v galérii. Pri fotení nám tentokrát počasie prialo.

Interiér: Pozitívnym prekvapením je ergonómia riešenia interiéru. Hneď po nasadnutí som sa cítil ako keby som s týmto autom jazdil roky. Prehľadná prístrojová doska, stredový panel mierne natočený na vodiča, všade veľké a ľahko ovládateľné tlačidlá, lakťová opierka a ľahký chod pedálov. To všetko sú detaily, ktoré prispievajú k pohode za volantom. Stredový panel je riešený tak prehľadne, že som mal nutkanie zistiť, čo na ňom chýba. Na nič sa však nezabudlo. Kruhové ovládače vetrania a klímy dobre padnú do ruky. Autorádio je vo vrchnej časti medzi vetrákmi a v spodnej časti je okrem zapaľovača aj elektrická zásuvka. Predné a zadné hmlové svetlá sa zapínajú vľavo od volantu, kde je aj nastavovanie výšky svetlometov. Celý interiér je riešený rôznymi odtieňmi sivých plastov, ktoré však majú istú úroveň kvality. Každé voľné miesto je využité ako odkladací priestor. Medzi prednými sedadlami sú otvory pre plechovky a aj jeden väčší pre plastovú fľašu. Popolník pre fajčiarov je vlastne uzatvoreným pohárom a keď ho nepotrebujete, získate miesto na plechovku. Zadní pasažieri majú dostatok priestoru na nohy. Operadlo zadných sedadiel je asymetricky delené a jeho sklon má pri sedení dve polohy. Tým sa dá mierne zväčšiť batožinový priestor, ktorý poskytuje objem bežný v tejto triede. Negatívne hodnotím vysokú nakladaciu hranu piatych dverí.

Technika a jazda: Pod kapotou testovaného exempláru bol benzínový štvorvalec DOHC s objemom 1399 cm3 a 4-ventilovou technikou. 71 kW a 128 Nm sú štandardnými hodnotami v tejto triede, ale kombinovaná spotreba 6,3 l/100km prezrádza vyspelú techniku. Maximálna rýchlosť 177 km/h prestáva byť až taká zaujímavá v svetle Európou diktovaných výšok pokút. Prevodovka je bez prekvapenia manuálna 5-rýchlostná.
Pre testovacie účely som natankoval prémiový 95-oktánový benzín „V-power“. Po naštartovaní nasleduje prekvapivo tichý chod motora. Všetky dvere ako aj kapota motora, sú dokonale utesnené proti hluku motora a svišťaniu vetra. Prvých pár preradení mi trvalo zvyknúť si na dobeh otáčok po vyradení rýchlosti, ktoré pomáhajú plynulosti radenia. Subjektívne je benzínová 1,4-ka dostatočne silným a pružným agregátom pre vozidlo s hmotnosťou 1100 kg. Umožňuje plynulú jazdu v nižších otáčkach, kde motor takmer nepočuť ako aj výkonnostnú rezervu po preradení o stupeň nižšie. Papierové zrýchlenie 12,3 s (0-100 km/h) nezabezpečí vždy prvenstvo v mestskej premávke no iste nebudete ani zavadzať. Maximálne sa dá podľa údajov rýchlomeru dosiahnuť 180 a po vetre až 190 km/h. Podvozok je dostatočne tvrdý pre jazdu vyššou rýchlosťou a dostatočne pohodlný pre rozbité mestské cesty. Ak sa však prestanete ovládať a snažíte sa dostať z motora a riadenia maximum, narazíte na problémy so stabilitou, ktoré už vyžadujú isté vodičské umenie. Jedná sa však o extrémne situácie. Ak jazdíte s rozumom oceníte vyváženosť podvozku a dobre ovládateľné brzdy. S autom som jazdil v meste i po diaľnici s plným obsadením a zapnutou klimatizáciou. Príjemným prekvapením po takejto jazde je účet na benzínovej pumpe. Rio má len 45 litrovú nádrž, ale drží sa papierovej hodnoty priemernej spotreby čím dosahuje dojazd cez 700 km.

Záver: Po týždni testovania sa mi z Ria ťažko vystupovalo. Ergonomický interiér, úsporný no dostatočne výkonný motor a dizajn, za ktorý sa netreba hanbiť. Pri pohľade do cenníku na www.kmss.sk sa Rio stáva silnou konkurenciou na slovenskom trhu v tomto segmente.

Plusy:

  • ergonomický interiér
  • úsporný a výkonný motor
  • vyvážený podvozok

 

 

Mínusy:

  • len priemerný batožinový priestor
  • vyššia nakladacia hrana batožinového priestoru
  • sivé plasty v interiéri

Technické údaje: KIA Rio 1,4 LX+

 

Motor
Typ motora: zážihový
Valce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (cm3): 1399
Najvyšší výkon (kW / ot./min): 71 / 6000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min): 128 / 4700
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť (km/h): 177
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 12,3
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 5.2 / 6.3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor (l): 270 / 1145
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg): 1100 / 576
Rozmer pneu: 185/65 R15
Dĺžka (mm): 3990
Šírka (mm): 1695
Výška (mm): 1470
Rázvor (mm): 2500

Miroslav Ižák

Kliknutím na obrázok zatvoríte okno. ...

Kliknutím na obrázok zatvoríte okno. ...

Kliknutím na obrázok zatvoríte okno. ...

Kliknutím na obrázok zatvoríte okno. ...

Kliknutím na obrázok zatvoríte okno. ...

Kliknutím na obrázok zatvoríte okno. ...


AB TESTY | stály odkaz

Komentáre

Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014