AUTOBEDEKER®

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Hyundai Accent 1.4 MPI - preč s predsudkami (Automix.sk )

Pekný sedan s benzínovým motorom vhodným na mestskú a prímestskú premávku za tristošesťdesiattisíc je lákadlo. Jeho priamymi konkurentami sú na českom asfalte Chevrolet Aveo, Kia Rio alebo Škoda Fabia. Pre toho, komu by sa síce pozdával dizajn, parametre aj cena, ale mal by "problém" so značkou, po týždennom teste Accentu odkazujeme - zabudnite už na predsudky!

Karoséria - pekná, moderná


Hyundai Accent síce nejde až natoľko s dobou, že by sa "škeril" agresívne rámovanou mriežkou chladiča na všetko okolo, naopak, jeho predná časť je skôr miernoa a oblá. Príliš výrazný nie je ani predný spojler, ktorý je vo vyšších výbavách s dvojicu úzkych hmloviek.


Kapota motora je "povinne" doplnená v-prelisom a vo svetlometoch sú aj smerové svetlá. Optika ale nie je tak a číra.
Bočná silueta Accentu neodkryje žiadnu originalitu: plynulý oblúk čelného skla prechádza bez akéhokoľvek zlomu do strechy, kľuky, zrkadlá aj oblúky podbehov kolies sú podriadené jedinému záujmu, ktroý sa najepšie vyjadrí pomenovaním - nekonfliktnosť. To znamená, že jeho krivky vás neočaria, no ani nesklamú.



Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4280 mm
Šírka 1695 mm
Výška 1470 mm
Rázvor 2500 mm
Priemer zatáčania (vonkajší) 5,1 m
Objem batožinového priestoru 390 l
Pohotovostná hmotnosť 1133 kg
Užitočná hmotnosť 450 kg
Hmotnost prívesu (brzdený/nebrzdený) 1100/453 kg


Zadná časť vozidla je z celého automobilu nejosobitejšia. Prispieva k tomu snáď jediná ostrejšia línia celej karosérie - odtoková hrana veka batožinového priestoru. To je ale v záujme aerodynamickej charakteristiky. Príjemne masívne sú zadné združené svetlá. Naopak skôr decentne pôsobí továrenský znak aj modelové označenie.


Interiér - priestor trochu plastový


Accent vás dovnútra pozýva doširoka otvárateľnými dverami s šikovným "krokovaním". Prvý dojem z interiéru vytvára kombinácia dvoch farieb na plastoch. V prípade testovaného automobilu sa ukázala súhra šedá-krémová ako príjemná a praktická, interiér pôsobil sviežo a pritom sa často "dotýkané" plochy hneď viditelne nezašpinili.


Sedadlá Accentu poskytujú priemerne pohodlný, pritom o niečo vyšší posed. Sedadlo vodiča sa dá nastaviť aj podľa sklonusedáku. Pedále sú síce drobnejšie, ale bezproblémovo ovládateľné. Po mnohých nástupoch sa ale začal pod sedadlom strácať textilný koberček.


Priestor pre vodiča nie je v Accente prehnane obkolesený ovládačmi. Jednoducho, intuitívne a ergonomicky sú rozmiestnené iba tie základné. V nenápadnej "prístrojovke" za volantom na vodiča čaká klasické "dvojbudíkové" usporiadanie.
Stredová konzola je riešená veľmi jednoducho, popri príprave na voliteľné rádio má aj reguláciu klimatizácie. V testovanej verzii bolo rádio Sony, ktoré kazilo dojem nepraktickým ovládaním, ale to do testu Hyundaia naozaj nepatrí. Naopak tu sa patrí pochváliť za správne umiestnenie varovných ukazovateľov pekne nahor, vedľa displeja s hodinami.



KONKURENTI Hyundai Acent 1.4 MPI Škoda Fabia 1,4 16V KIA Rio 1,4 Chevrolet Aveo 1,2
Dĺžka 4280 mm 4232 mm 4240 mm 4310 mm
Šírka 1695 mm 1646 mm 1695 mm 1710 mm
Výška 1470 mm 1449 mm 1470 mm 1505 mm
Rázvor 2500 mm 2462 mm 2500 mm 2480 mm
Batožinový priestor 390 l 438 l 270 l 400 l
Výkon 71,3 kW 74 kW 71 kW 53 kW
Kombinovaná spotreba 6,2 l 6,7 l 6,3 l 6,4 l
Základná cena 359 900 Sk 379 900 Sk 338 700 Sk 349 900 Sk
Pozn.: základní cena = najnižšia dostupná cena s daným motorom

Na dolnej časti konzoly je k dispozícii jednak praktická zásuvka na 12V napríklad na lampu pre spolujazdca a potom ešte malá vyklápacia schránka s dosť nešikovným otváraním.


Na zadných sedadlách je dostatok miesta pre konfekčne nevýstrednú postavu. K pohodliu cestujúcich prispievali opierky hlavy a aj stredná vyklápacia opierka na lakeť. Šikovné je aj jednoduché odistenie a sklopenie druhého radu sedadel, čím sa "predĺži" ložná plocha.


Batožinový priestor nemá síce žiadny oslnivý objem, ale zato je prakticky skladný. Nechýba dokonca ani štvorica závesných gombíkov, na ktoré sa dajú zavesiť igelitové tašky. Pri zatváraní bohužiaľ zistíme, že chýba priestor na uchopenie, takže chtiac-nechtiac si v nepriaznivom počasí zašpiní ruky zatváraním z vonkajšej strany.


Motor - spoľahlivá, neemotívna štrnástka


Radový zážihový štvorvalec s objemom 1399 ccm so štyrmi ventilmi na valec neudeľuje s deklarovaným výkonom 71 kW Accentu síce ani náznak športových rysov, zato ho bude spoľahlivo a pohodlne vodiť po meste.


Jednoduché štartovanie a kultivovaný nehlučný chod je veľmi dobrou známkou pre kórejskou tisícštyristovku hneď od prvých kilometrov. Hneď sa aj ukáže, že pri slušnom zachádzaní ide aj o hospodárny agregát, deklarovaná zhruba šesťlitrová spotreba nie je marketingovým klamstvom.



Motor 1,4 MPI DOHC
Najvyšší výkon 71,3 kW
Najvyšší krútiaci moment 125 N.m


Maximálny krútiaci moment 125 N.m je síce k dispozícii "až" pri otáčkach 4700/min., ale v bežnej prevádzke je už v rozmedzí 2-3 tisíc dostatok energie na nenáročnú jazdu.


Jazdné vlastnosti - trochu ľahší, ale spoľahlivý


Akoby mierne ľahším dojmom pôsobí Hyundai Accent počas jazdy. K tomuto pocitu prispieva už spomínané "vyššie" sedenie. Naopak bočné výkyvy v prudších zákrutách nie sú enormné.


Accent so svojimi slabými tisícdvesto kilogramami sa rozbieha ľahko, no veľmi rýchlo tiež dosiahneme maximum akceleračných možností. Nevadí. V priamom smere spoľahlivo prechádza pozdĺžne aj priečne nerovnosti a len vo vyšších rýchlostiach bude stále dosť "živý" posilňovač riadenia nútiť k rozhodnejšiemu vedeniu volantu.



Jazda  
Zavesenie vpredu McPherson so stabilizátorom
Zavesenie vzadu viacprvkové s torznou tyčou
Pneumatiky 185/65 R14
Pohon predná náprava
Prevodovka 5st. manuálna
Najvyššia rýchlosť 177 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,3 s
Spotreba mesto 8,0 l
Spotreba mimo mesta 5,1 l
Spotreba kombinovaná 6,2 l
Objem palivovej nádrže 45 l


V razantne prechádzaných zákrutách sa Accent správa dlho neutrálne a len na mokrom povrchu začne mať trochu nedotáčavé tendencie. Do šmyku sa s ním ľahko nedostanete. Pozorný vodič pri "seknutí" zákruty narazí na pocit "už dosť".
Testovaný model mal kotúčové brzdy na všetkých kolesách, a tak o brzdný neutíchajúcí efekt nebola núdza v akomkoľvek režime jazdy. K vädnutiu sme brzdy Accentu nedonútili.


Hyundai Accent 1.4 MPI stojí v základnom prevedení 360 tisíc. To je úplne to najzákladnejší údaj pre tých, ktorí o kúpe podobného automobilu uvažujú. Otázky bezpečnosti, technickej spoľahlivosti alebo dizajnové úpravy sú samozrejme tiež na mieste, ale nezabúdajte, že automobilka naberá skúsenosti. Má za sebou nesporné úspechy s modelmi Getz či SantaFe a na trhu by si nedovolila uviesť nedotiahnutý model. Accent je proste dobré auto pre trojčlennú rodinu aj pre sebavedomého singla.



Plus Mínus
priaznivá cena nižšia prestíž značky
solídne dielenské spracovanie netvarované sedadlá
rozumná spotreba i v meste "špinavé" zatváranie kufra
Autor: Jan Rýdl

AB TESTY | stály odkaz

Komentáre

Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014